Sareak

☉ Galdakao

Usansoloko etorkizuneko tren geltokiaren kokapenari Aldundiaren Garraio sailak ez dio alegaziorik aurkeztuko

|

Kontrolerako osoko bilkula atzo, Gernikako Batzar Etxean // BBNN

Kontrolerako osoko bilkura egin zuten atzo Gernikako Batzar Etxean. Besteak beste, Metroaren 5. Linearen eta Usansoloko geltokiaren inguruan hitz egin zuten foru diputatuek. Raul Mendez Urigoitia EH Bilduko batzarkideak azpiegituraren informazio-azterlanari buruz galdetu zion Miguel Angel Gomez Viar Garraioak eta Mugikortasun Jasangarria sustatzeko foru diputatuari.

Metroa luzatzeari dagokionez, koalizio abertzaleak, Usansoloko erdigunea “geltoki barik” utziko duen eta Galdakao-Usansolo ospitalearekin konektatzeko autobus-lanzaderaren alternatiba erakusten duen ibilbidearen proposamenaren inguruan Aldundiak duen iritzia jakin gura izan du Mendezek: “Bi aukera aukera aurkeztu dira proiektuan ospitala, Usansoloko erdigunea eta Euskotrenen 5. Linea orokorra lotzeko, eta bietan geltoki bakarra aurreikusten da, ospitalaren ondoan, gaur egun Usansolon dagoen geltokia ezabatuz, eta herrigunetik nahiko urrun”, dio Mendezek: “Era berean, autobus-lanzadera zerbitzu bat sortzen da, geltokia “galtzearen” konpentsazio gisa. Hau da Arriola sailburuaren sailak argitaratu duen proiektua, eta Usansoloko bizilagunak badirudi ez daudela oso ados horrekin: ez dute onartzen, logikoki, beren udalerriko erdigunean geltokirik gabe geratzea, garraio kalitatea galtzea, irisgarritasuna galtzea, mugikortasuna galtzea”. Ildo berean, zera adierazi du Mendezek: “Ezin da alde batera utzi Hego Uribeko biztanle-gune garrantzitsu hori, Usansolo. Uste dut Aldundiak neurriak hartu behar dituela zentzugabekeria hori gerta ez dadin”.

Miguel Angel Gomez Viar Garraioak eta Mugikortasun Jasangarria sustatzeko foru diputatuaren arabera, Usansoloko tren geltoki berria herrigunetik 500 metrora egongo da, “gaur egungo geltokia erdigunetik dagoen distantzia berera, eta ez kilometro batera EH Bilduko ordezkariak adierazi duenez”. Eta, lanzadera zerbitzuari dagokionez, zerbitzua emateko baimena “Udalaren eskumenekoa” izango dela gogorarazi du Gomezek: “Izan ere, % 100ean hiri-zerbitzua izango baita, eta Euskotrenen eta dagokion Udalaren artean definitu beharko dute. Trazadura aztertu behar da, eta ez zaigu aukera desegokia iruditzen”.

“Mahai gainean zeuden bi aukeretatik, lehentsi den proposamenak urtean 5,5 milioi bidaiari izatea ahalbidetuko du, Sarratu eta Galdakao artean dagoen biztanleriaren % 85ari zerbitzua emanez. Hau da, Metroaren 5. lineak 5 eta 10 minutu arteko zerbitzua emango lieke 32.000 biztanle ingururi, eta lana eman 7.200 langile baino gehiagori”, dio Gomez diputatuak: “Informazio-azterlana guztiz bat dator azpiegitura horren garapenaren historiarekin, sinatutako hitzarmenarekin eta auzoaren benetako beharrizanei egokitutako mugikortasunaren prestazioarekin, bai eta azterlanak adierazten dituen gizarte-, ekonomia- eta ingurumen-jasangarritasuneko irizpideekin ere”.

Usansolotarren kezkak

Azken hilabeteetan usansolotarrek euren kezka adierazi dute egungo tren geltokia kendu eta berria eraikiko dutelako Labean, ospitaletik gertuago. Kezka horien berri ere izan du Raul Mendezek: “Usansoloko herritarrek bi ideia nagusi helarazi dizkigute. Alde batetik, Usansolok eta bertako biztanleek ezin dute garraio-kalitatea galdu, ezin da egungo geltokia per se desagertu. Eta berri bat egingo bada, eta hori ematen du, hiri-eremuan kokatuta egotea, gutxienez erdigunetik egungoa dagoen distantzia berera. Eta bestetik, ospitaleraino autobus-lanzaderarik ez dutela onartuko adierazi digute herritarrek”. Mendezentzat “txapuza” bat da, 300 milioi euro baino gehiago inbertiduko direla kontuan hartuta. Planteautako trazadurak aurrera egiten badu Usansolok “garraio txarragoa” izango duela dio Mendezek.

“Pentsatzen dut Aldundia jabetuko zela PSEk eta, zehazki, Arriolak ospitaleko geltokiko proiektua 2010eko eraikuntza-proiektuan aurreikusita zegoenaren copy-paste bat dela. Ez dute ezta koma bat bera ere aldatu. Baina ahaztu egin zaie 2010eko proiektu horretan Euskotrenen egungo geltokiaren azpian lurpeko geltoki bat egitea aurreikusten zela, eta proiektu berrian desagertu egin dela”, dio Mendezek: “Ondorioa zein da? Bada Usansolok ez duela hobera egingo mugikortasun aldetik. Usansolok okerrera egingo du. Zuek proposatzen duzue etorkizunean Usansolok gaur egun dutena baino garraio txarragoa izatea, eta hori metro linea berri batean 300 milioi euro baino gehiagoko inbertsioa egin ondoren”.

Alegazioak: epea zabalik

Metroaren 5. Linearen informazio-azterlanari eta hortaz Usansoloko geltoki berriari alegazioak aurkezteko epea zabalik dago urtarrilaren 31ra arte. Erakundeek, elkarteek edota norbanakoek alegazioak aurkez ditzakete, eta Mendezek Gernikako Batzar Etxean adierazi duenez, usansolotarrek “hainbat alegazio” aurkeztu dituzte: “Alderdi politikoek, gizarte eragileek edota norbanakoek”. Besteak beste, Usansolon sinadura bilketa hasi zuten abenduan, herrigunean lur azpiko tren geltokia jarri eta 5. linearekin bat egiteko. Guztira, 2.000 sinadura inguru jaso zituzten. “Gainera, UHko bulegotik hainbat izan dira pasa diren herritarrak. Ezin dugu zenbatu jarri diren alegazio kopurua, baina oso pozik gaude usansolotarrek izan duten erantzunarekin”, adierazi dio GEURIAri Iñaki Urgoiti UHko zinegotziak.

Usansoloko EAJk berak ere alegazioak aurkeztu dituela adierazi du EH Bilduko batzarkideak: “Alderdi jeltzaleak honako alegazio hauek aurkeztu ditu: Metroaren 5. linea berriak eta Euskotrenen sarearekiko konexio berriak Usansolok gaur egun duen zerbitzua ez okertzea eskatzen dugu. Hau da, geltokira arteko denborari, distantziari, segurtasunari eta mugikortasunari dagokienez, antzeko zerbitzua bermatzea eskatzen du EAJk; bestetik, Usansolok lurpeko sarbidea duen geltoki bat izatea herrigunearen barruan, eta Metroaren maiztasunarekin; eta azkenik, Usansoloko geltoki berri baterako lurpeko sarbidea egotea herrigunearen barruan, Ibaizabal ibaiaren hegoaldean”. EH Bilduk ere alegazioak aurkeztu ditu, alderdi jeltzalearen zentzu berean. Gai horri dagokionez, Miguel Angel Gomez Viar foru diputatuak adierazi du bere sailak “ez duela alegazinorik aurkeztuko”, Aldundiko beste sail batzuek hori egitea baztertu barik.

☉ Galdakao

Metroko tunelak egiteko zulatze-lanak Aste Santua ostean hasiko dituzte Galdakaon

|

Suhiltzaileen eraikina zena eraitsiko dute eta tunelak egiteko makina bat bertan hasiko da lanean // Geuria

Metroaren 5. Linea eraikitzeko lanak hasi dituzte Basaurin, Galdakaon eta Usansolon. Momentuz langileak lurra aztertzen eta prestaketa lanak egiten ari dira. Usansoloren kasuan, Puentelatorre Bidea erabat itxita egongo da lau urtez ibilgailuentzat eta oinezkoentzat, “Puentelatorre zubitik Unkinara arteko tartean”.

Galdakaon, tunelak egiteko lanak Aste Santuan hasiko dituztela adierazi du Udalak: “Orduan hasiko dira lurra zulatzen, bideak ixten eta kamioien joan-etorria handitzen”.

Hain zuzen ere, suhiltzaileen eraikina zenaren ondoan, Lapurdiko aparkalekuan eta Agirre Lehendakaria plazaren inguruan, Bengoetxeko Ostalaritza Eskolaren atzealdean, eta Olabarrietan izango du eragina obrak.

Suhiltzaileen eraikina zegoen gunea izango da lanerako eremu handietako bat, “baina, kasu honetan, ez du eragin handirik izango herritarrengan”, diote udal ordezkariek. Hasteko suhiltzaileen eraikina zena eraitsiko dute, eta tunelak egiteko makina bat bertan hasiko da lanean, “Usansoloko makinak egindako zuloarekin bat egin arte”.

Galdakao erdigunean, Lapurdiko aparkalekuan eragina izango dute lanek, eta baita Agirre Lehendakaria plazaren inguruan Metroak izango dituen bi sarreren guneetan ere: plazan bertan haurreskola ondoan, eta Euskadi kaleko etxe berrien ondoan.

“Eragin handiena, halere, Bengoetxen izango da. Metroak Ostalaritza Eskolaren atzealdean geltokia izango du eta beraz, eraikitze lanak nabarituko dira. Baita hortik gertu, Sixta Barrenetxea ondoko aparkalekuan ere, lanek irauten duten artean bertan egongo baitira obren beharretarako kasetak. Lurra ateratzea eta kamioien joan-etorria etengabea izango da inguru horretan zulatze lanak hasten direnean. Errail bat moztu egingo da kamioiak N-634tik sartu eta irten daitezen, herrira sartu barik, eta horrek asko txikituko ditu kalteak”, diote udal ordezkariek.

Aperribaiko geltokia Olabarrietan egongo da. Lanak egiten diren bitartean N-634 errepidera zuzenean joateko bidea moztuta egongo da eta oinezkoek altueran jarritako pasabide bat izango dute autobus geltokira joateko.

Osorik irakurri

☉ Galdakao

Aperribai / Korrika 23 / 2024

|

Aperribaitik agurtu dute 23. Korrika Galdakaon. Hauek furgonetatik atera dituzten argazkiak:

Osorik irakurri

☉ Galdakao

Galdakao / Korrika 23 / 2024

|

Usansolotik galdakaora iritsi da 23. Korrika. Jendetza batu da lekukoari ongi etorria emateko eta hainbat argazki publikatu ditugu GEURIAn. Eta hauek furgonetatik atera dituzten argazkiak:

Osorik irakurri

☉ Galdakao

Argazkiak / Galdakaon jendetza batu da 23. Korrikari ongi etorria emateko

|

Usansolok lekukoa eman dio Galdakaori 23. Korrika. Euskararen aldeko lasterketa iritsi artean bertan izan gara!

Osorik irakurri

☉ Galdakao

Argazkiak / Korrika Txikiak Galdakaoko kaleak hartu ditu zirrara betean

Korrika Txikia egin dute gaur goizean Galdakaon Urreta, Aperribai, Gandasegi eta Eguzkibegiko ikasleek

|

23. Korrikak hasi du bere bidea Euskal Herrian. Bigarren egun honetan Iparralden jarraitzen du lekukoak eta Nafarroara igaroko da arratsaldean. Bitartean, Hego Uribe eskualdean, euskararen aldeko lasterketa erraldoiarekin bat egiteko ekimenak antolatu dituzte. Gaur goizean Korrika Txikia egin dute Galdakaoko Urreta, Aperribai, Gandasegi eta Eguzkibegiko ikasleek, eta hauek GEURIAn jaso ditugun irudiak:

 

Ver esta publicación en Instagram

 

Una publicación compartida de Geuria (@geuria.eus)

Osorik irakurri