Sareak

☉ Ugao

Aritz Irazabal: “Pribilegioa da pentatloia baserriko ortuan prestatzea”

Aritz Irazabal (Ugao, 1990) Bizkaiko II. Pentatloiko irabazlea dugu. Ugaotarra otsailean hasi zen entrenamenduak txapelketa honetara bideratzen eta denborak eta ardurak bere alde egin dute txapela eskuratu ahal izateko.

|

Irazabal, aita eta lehengusuagaz // Geuria

Aritz Irazabal (Ugao, 1990) Bizkaiko II. Pentatloiko irabazlea dugu. Ugaotarra otsailean hasi zen entrenamenduak txapelketa honetara bideratzen eta denborak eta ardurak bere alde egin dute txapela eskuratu ahal izateko. Konstantziari eta Ugaoko baserri aurrean duen ortuan prestatu duen ‘kiroldegi’ bereziari esker, senideek lagunduta betiere, Aritzek irabazi berri duen pentatloiko probak astean birritan erreproduzitu ahal izan ditu. Aizkoran 17 urtegaz hasi bazen ere, 2021era arte ez zuen sekula 100 edo 400 kiloko harririk altxatu, eta gorputza indar eta erresistentzia berrietara doitzen ari bada ere, garapen ona izaten ari dela aitortu du ugaotar gazteak.

Urriaren 30ean Bizkaiko II Pentatloia irabazi zenuen Algortan. Nolako esperientzia izan zen zuretzat? Otsailetik entrenatzen ibili nintzen Bizkaiko Pentatloi Txapelketarako. Guztiz ziur egon ez arren, Algortako txapelketan banekien txapela irabazteko aukera izango nuela, egia esateko. Ugaon entrenamendu saio ugari egin genituen eta etxeko lanak eginda heldu ginen Algortara.

Nolako aurkariak izan zenituen txapelketan? Aldez aurretik ezagutzen nituen. Beñat Amade bigarren postuan geratu zen (27’ 44”), eta beragaz Euskal Herriko Binakako Pentatloi Finalean parte hartu nuen. Ousmane Drame ere bazegoen Algortan eta hirugarren postua eskuratu zuen (31’ 38”). Ousmanegaz pare bat erakusketa egin ditut. Laugarren postua Daniel Españarentzat izan zen. Aurten lau kirolari bakarrik izan ginen bertan eta bi lesionatuta geratu ziren kanpoan: Unai Ardeo eta Mikel Agirre. Elkar ezagutzen genuenez, bagenekien bakoitzak zer eta nola egingo zuen, gutxi gorabehera.

Nolako txapelketa izan zen? Zer nolako probak egin zenituen egun hartan? Izenak dioen bezala, bost frogek osatzen dute pentatloia: lehena 100 kiloko bola altxatzean datza eta Bizkaiko Txapelketan 15 altxaldi egin behar dira. Bukatutakoan giza probara igarotzen gara eta bertan 400 kiloko harri bat altxatu eta bi plaza egin behar dira, plaza bakoitzak 22 metroko luzera izanik. Giza proba amaitu ostean aizkoraren txanda da eta 45 ontzako eta 1,05 metroko perimetroa duten lau enbor moztu behar dira. Gero, bi txingekin 22 metroko lau plaza egin behar dira, txinga bakoitza 50 kilokoa izanik. Azkenik, 1,5 kilometro egin behar dira korrikan: hots, Algortako Bihotz Alai plazari 17 buelta emanda betetzen da distantzia hori.

2013an Bizkaiko txapeldunordea izan zinen, eta oraingo honetan Bizkaiko II. pentatloiko txapelduna. Nolakoa izan da aintzatespen hau lortu ahal izateko egin behar izan duzun bidea? Pentatloia berri samarra da niretzat. Pentatloi Txapelketak bost urte daramatzan arren, azken bost edizioak baino lehen, 90ko hamarkadan egin zen azken saioa, Euskal Herri mailan. Duela bost urte, hainbat pertsona bildu eta txapelketa berreskuratzea erabaki zuten. Hasiera batean Euskal Herri mailan parte hartzeko prestatzen hasi nintzen. Lehenengo bikoteko proban lehiatzeko prestatzen hasi nintzen eta geroxeago, banaka. 2013ko Euskal Herriko banakako txapelketan kanporaketa bi eta finala antolatu zituzten eta kanporaketa horietan finalerako txartela eskuratu eta finalean aritzeko aukera izan nuen.

Nolakoak izan dira zure hastapenak kirol honetan? 17 urtegaz hasi nintzen aizkoran eta pentatloia berri samarra da niretzat. Nahiko ondo daramat, baina aitortu behar dut nire gorputza ez dagoela guztiz egokitua modalitate honetara: 100 kiloko harria altxatzeko gorputzak indar eta erresistentzia izugarria behar du eta agian hor makalago nabil. Hala ere, apurka-apurka banoa aurrera: aurten ez nuen Euskal Herriko finalera iristerik espero eta igaro naiz.

Eta non sentitzen zara erosoen? Aizkoran eta korrikan, agian. Aizkora hirugarren proba dugu eta korrika egitearena, azkena. Baina egia esateko proba errazagoak dira niretzat, proben arteko iragate horiek, hasieran bereziki, gorputzarentzat gogorregiak izan arren.

Aizkoran 17 urtegaz hasi zinela esan duzu. Nola gogoratzen dituzu urte horiek enborrak zatitzen? Ugaoko futbol taldean 6 urte eman nituen eta gero Basauriko Artunduagan atletismoa landu nuen. Egun batean aitari esan nion aizkolaria izan nahi nuela. Aitak institutuan ikasitako lagun bat zeukan: Kepa Atutxa, Aitzol Atutxaren aita. Aitak eta Kepak elkar ezagutzen zutenez, egun batean Lemoara eraman ninduten, eurek entrenamendu saioak egiten zituzten lekura. Bertan Aitzol Atutxa, Unai Aldape eta Larrea, besteak beste, ezagutu nituen. Beraiek murgildu ninduten aizkoran.

Kirolean hasi eta nolakoa izan zen garapena? Astiro-astiro eta kostata ofizioa ikasten hasi nintzen. 17 urte izan arte, baserrian olgetan ez bazen, ez nuen aizkorarik hartu. Alde handia dago enbor txiki bat moztearen eta txapelketa baterako prestatzearen artean. Pare bat urte aizkoraren lanbidea ikasten eman ostean, urte batzuk igarota Lemoako eskolara joateari utzi nion eta etxean entrenatzen hasi nintzen. Egia da aizkora bakarkako kirola dela, eta aizkolaria taldeko giroan mugitzen ez bada aspertzeko arriskua dauka edo jarraikortasuna mantentzeko zailtasunak izan ditzake. Nire kasuan, urte onak eta ez hain onak izan ditut.

Hala ere, etxeko gimnasioa ikusita aspertzeko aukera gutxi ikusten dut. Entrenamendu saioak etxeko ortuan bertan egiten ditut, eta aita, lehengusua eta anaia batzuetan laguntzaile onenak ditut. Saio familiarrak izan ohi dira. Egia da, baita ere, Getxoko Andra Mari probalekuko Getxoko Herri Kirol taldeagaz hasi nintzela harria altxatzen. Distantzia kontuengatik saio horiek etxean bertan prestatzen hasi ginen pentatloira begira.

Zenbatero egiten dituzu familia formatuko saio hauek? Txapelketarako saioak direnean astean bi alditan prestatzen naiz. Saio bakoitzean txapelketa osoa erreproduzitzen dugu, gorputzeko nekea jokoan jarriz. Txapelketarako probak ez direnean proba ezberdinak tartekatzen ditut. Pribilegioa da ortuan txapelketako proba guztiak egin ahal izatea: harri altxaketak, aizkora probak, korrika saioak… Etxearen atzealdean porlanezko bidetxoa egin dugu eta bertan giza probak eta txingak lantzen ditut. Neurrira egindako kiroldegi propioa daukagu etxean bertan.

Beraz, Ugaoko kiroldegia ikusi ere ez. Euria egiten duen egunetan El Jaroko kirol pistara jaisten naiz, ortuko zorua lokazten delako.

Zer ikasketa dituzu? Magisteritzako lehen hezkuntza eta gorputz hezkuntzako ikasketak ditut, baita haur hezkuntzako goi mailako ziklo bat ere. Horrez gainera Ugaoko enpresa batean eman ditut azken bost urteak, eta bertan metalografikako goi-mailako ziklo bat ikasi nuen. Azken urtean haurreskolatik lana eskaini zidaten eta enpresan eszedentzia eskatu nuen. Lan hura bukatu eta harrezkeroztik langabezian nabil.

Baina denbora izateari etekina atera diozu Pentatloirako prestatzeko. Bai noski! Guztiz zentratuta egon naiz txapelketarako jo eta su prestatzen. Lanagaz bateragarri egin beharko izan banu lehenik eta behin lanera joan beharko nuke, bertan zortzi ordu eman eta etxera guztiz nekatuta helduz.

Erreferenterik baduzu aizkoraren munduan? Gustuko ditut Miguel Mindeguia edota Joxe Mari Olasagasti bezalako lehen mailako aizkolariak. Gero, argi dago Aitzol Atutxa ere erreferente ona dela, Euskal Herriko finalera heltzen lehen bizkaitarra izan zelako eta bost txapela dituelako.

Nolakoak izan dira Ugaon egindako erakustaldiak? Politak! Urtetan pilo bat antolatu dituzte bertan, Ugaoko jaietan. Herriko berotasunak hartzen zaitu eta esperientzia ederra izan da koronabirusa heldu arte.

Ba al dago enborra moztea gustatuko litzaizukeen ametsetako lekurik? Orain arte Bizkaiko Lehen Mailako Txapelketa Santo Tomas egunean egiten zen, Bilboko udaletxe ondoan. Duela hiru urte gaixorik egon nintzen eta urte kaxkarra izan zen niretzat. Bigarren mailara jaitsi nintzen. Aurten ez naiz lehen mailan egongo eta Bilboko Arriaga Plazan antolatuko dute, egoerak hala uzten badu. Nik bertan enborra moztu dut, baina ez Santo Tomas egunean. Espero dut egunen batean eta Santo Tomasetan bertan moztea egurra, benetan ikusgarria izan behar duelako.

Eta orain zer, Aritz? Hurrengo erronka 2022ko urtarrilaren 6an daukat, Azpeitiko zezen plazan. Lehen duatloia prestatu dute eta bertan korrika eta enborrak mozten ibiliko naiz. Modalitate berria izanik proba moduan antolatu dute, nolako emaitza duen ikusteko. Orduan, kirol proba horretan murgilduta nabil momentu honetan. Hala ere, helburu nagusia hurrengo urteko pentatloian zentratzea da, aizkoran soilik aritu ordez.

Bideoa | Aritz Irazabal, Bizkaiko II Pentatloi irabazlea

☉ Ugao

Bideoa | Naiara Barcenas Perez: «Trena nahitaezkoa da C3 lineatik igarotzen den Ugao bezalako herri batentzat»

|

Renfeko C3 lineako gaur egungo segurtasun neurriak ez dira nahikoak, herritar batzuen arabera. Naiara Barcenas Perezek (Ugao, 1983) esperientzia traumatikoa bizi zuen 2024an. Urduñako jaietatik bueltan, C3 lineako tren batera igo zen bikotekidearekin eta umeekin batera, Ugaora itzultzeko.

Trenetik jaistean, ikusgarritasun faltagatik, ateak itxi egin ziren eta Naiara eta bere haurra harrapatu zituen hainbat alditan. Bere esperientzia ezagutu dugu eta Hego Uribe eskualdea zeharkatzen duen garraiobide nagusiaz mintzatu gara beragaz.

Nolako garrantzia dauka trenak Ugao bezalako herri batentzat? Trena nahitaezkoa da Ugao bezalako herri batentzat. Azken batean, C3 linea igarotzen den herrietan ez dago bestelako aukerarik hiriarekin konektatuta egoteko.

Nolakoak dira herritarrek C3 lineako trenetan dituzten arazoak? Arazo ugari eta ezberdinak izaten ari gara: alde batetik frekuentziaren arazoa dago. Tren piloa galdu ditugu azken boladan eta ordutegi puntetako trenen artean 30 minutuko denbora tarteak dituzte. Maiztasun oso eskasa da mugitzen dituzten jende kopurua ikusita. Herri jakin batzuetan alternatiba ia bakarra da trena.

Urduña noranzkoa duen tren bat, Arrigorriagan // Geuria

Beste alde batetik harrapaketen kontua dago. C3 linean harrapaketa ugari gertatzen dira ateak itxi egiten diren momentuan: trenak beteta datozenean gertatu ohi den arazoa da. Gainera, batzuetan tren geltokiak kurbetan kokatuta daude, Ugaon esaterako. Makinistek ez dituzte ondo ikusten atzeko bagoiak. Ni neu horren lekuko izan naiz: nik neuk horrelako harrapaketa bat jasan nuen behin. Eta arazo horiek ez dira segurtasunaren esparruan gertatzen; baita irisgarritasunarenean ere: Ugao bezalako geltokiak kurba batean eraikita egotean, trena eta nasaren arteko tartea handitu egiten da. Egia da azken hilabeteetan obrak egin dituztela eta egoerak hobera egin duela: nasak igo egin dituzte eta ondorioz egoerak hobera egin du. Hala ere, arazoa ez da guztiz konpondu: tarteak handiak izaten jarraitzen dute, trenetik jaisteko eskailerak erabili behar dira… ume txikiekin bidaiatuz gero kontu handiz ibili behar da, mugikortasun arazoak badaudelako.

Irisgarritasunari dagokionez, eskualdeko zenbait geltokitan obrak egin dituzte: nasetara heltzeko igogailuak ipini dituzte, baina esan beharrekoa da askotan matxuratuta daudela. Igogailua hondatuta badago eskailera piloa jaitsi eta igo behar da eta mugikortasun arazoak dituzten pertsonak ezin dira bere kabuz trenera iritsi.

Zein izan da C3 lineako trenekin izan duzun arazorik handiena? Renfeko webgunearen kexen atalean iradokizun eta mezu ugari idazten ditut arazoak ditudan bakoitzean. Hala ere, arazorik larriena 2024an gertatutako harrapaketa bat izan zen.

Gau batean Ugaoko hiru familia Urduñatik gentozen bueltan. Azkenengo bagoiko azken atean egin genuen bidaia. Ugaora heltzen lehen bi familiak jaisten hasi ziren: lehen familiak ume ertain bat zeukan. Arazo barik jaitsi ziren nasara. Bigarren familia trenetik jaistera zihoanean aita izan zen lehena jaisten. Ondoren 7-8 urteko alabaren txanda izan zen. Jaisten hasi zenean ateak seinale akustikoak egiten hasi ziren. Neskak, izututa, laban egin eta tren eta nasaren tarte horretatik jausi zen. Aitak arin batean atera zuen zulotik. Neskatxoak mina hartu zuen bizkarrean.

446 serieko unitate bat, Arrigorriagara bidean // Geuria

Ni, bitartean, atean nengoen, lau urteko umearekin. Momentu horretan ateak ixten hasi ziren eta besoak erabili behar izan nituen, haurra eta ni harrapatzea ekiditeko. Ateak behin eta berriro itxi eta zabaltzen hasi ziren, guk botoi berdea sakatzen genuen bitartean. Oso frustrantea izan zen. Ohikua hasi ginen eta bagoian zegoen jendea begira hasi zen. Bidaiari batzuk makinistaren bila joan ziren, azken honek ez zuelako ez egin momentu horretara arte. Ateak lau aldiz itxi ziren nire besoetan. Azken saiakeran, bidaiari batek emergentziako palankari eragin zion eta, orduan bai, trena guztiz blokeatu zen.

“Ia ez nuen kalte fisikorik izan, baina harrapaketen ondorioz, haurrek bereziki susto handia hartu zuten”

Makinista trenetik jaitsi zen ateak guztiz blokeatuta zeudelako eta berarengana joan ginen, errieta egitera. Lehen harrapaketan ezer ez egitea ez da arraroa, baina lau kolpe izan ziren eta gidariak ez omen zuen begiratu ere egin. Erantzun modura, berak esan zigun botoi berdeari eman izan bagenio ateak zabalduko liratekeela. Baina, esan bezala, guk hori bera egin arren, horrek ez zuen inolako eraginik izan. Ia ez nuen kalte fisikorik izan, baina haurrek bereziki susto handia hartu zuten. Haurraren sustoak egun batzuk iraun zuen, eta hurrengo egunetan trenera igotzeko beldurra izan zuen.

Handik egun batzuetara, kexa idatzi nuen Renfeko webgunean eta enpresako erantzuna honakoa izan zen: alde batetik, Renfek ez zuela inolako intzidentziarik erregistratu: haien arabera ez zen inolako atzerapenik ez eta ezbeharrik gertatu egun hartan. Beste alde batetik, hurrengo batean makinista dagoen bagoian bidaiatzeko gomendioa eman ziguten, makinistak ondo ikusi ahal izateko. Nik ez dakit guk hau bidaiariek jakin beharreko zerbait den, egia esateko. Azkenik, seinale akustikoa dagoen bitartean ateetan egotea debekatuta dagoela esan zidaten. Beste hitz batzuetan: gertatutakoa gure erruagatik izan zela leporatu ziguten, azalpen guztiak batere gustatu ez zitzaidan doinu txar batekin.

Madrilera doan Alvia bat, Ugaotik igarotzen // Geuria

Bestelako kasurik ezagutzen al duzu? Kasu ugari daude, zoritxarrez. Ugaon, esaterako, duela hilabete batzuk tren baten ateek jakatik harrapatu zioten edadeko emakume bati. Trena martxan ipini zen eta horrekin batera emakumea arrastaka eraman zuen nasan, jakatik libratzea lortu arte. Zorte txarra izan zuen emakume hark: kolpeak hartu zituen eta besoa apurtu zitzaion ezbeharraren ondorioz. Erietxera eraman behar izan zuten. Bere egoera benetan larria izan zen.

Noiztik existitzen dira era honetako arazoak C3 lineako trenetan? Harrapaketak eta irisgarritasun arazoak betidanik egon dira eskualdeko linean. Egia da ezbehar horien ondorioz irisgarritasun obrak egin direla, baina arazoa hor egon da beti. Gainera, pandemiatik gaur egun arte, beste arazo batzuk areagotu dira: maiztasunari dagokionez, gero eta tren gutxiago ditugu gure trenbideetan edo iragarrita dauden trenen ordez merkantzia trenak igarotzen dira batzuetan eta “arazo tekniko baten ondorioz trena atzerapenarekin datorrela” iragarri izan dute geltokiko bozgoragailuetatik.

Koronabirusak eragindako pandemiaren ondorioz ere GauJaia zerbitzua desagertu zen. Ordu erdiro eta bi orduro trenak genituen asteburuetako gauetan, gazteak Bilbotik bueltatu ahal izateko. Gaur egun tren horiek desagertu dira eta gazteak 23:30ean Abandotik irteten den azken trenean itzuli daitezke herrira. 04:00ak arte ez dago inolako zerbitzurik. Nola joango dira Bilbora gazteak kotxe barik lehen geneukan alternatiba bakarra kendu badigute? Ez da bidezkoa.

Nolako trenak dira zehazki irisgarritasunari begira? Nahiko zaharkituta dauden trenak dira, azken boladan ukitu batzuk eman dizkieten arren.

Bidaiariak, C3 lineako aldirietako tren batera igotzen // Geuria

Egoera ikusita, zer egin dute herritarrek arazoari irtenbidea emateko? Kexak ipintzen, etengabe: Renferen webgunetan, bestelako medioetan eta eskualdeko geltokietako bulegoetan. Edonon, egia esateko. Ugaori dagokionez, Udaleko ordezkari batzuek batzarrak egin dituzte Renfeko arduradunekin, egoerari irtenbide bat emateko. Hitzak oso onak izan ziren, eta harrapeketn inguran neurri jakin batzuk hartzeko eskaera egin zieten enpresako ordezkariei: geldialdi bakoitzean gehiago begiratzeko eta trena nasan denbora gehiago egotea, tartean. GauJaiaren inguruan, zerbitzua berrezartzeko eskaera kontuan hartuko zutela esan zuten ere. Momentuz ez dute ezer egin. Irisgarritasunaren esparruan, Ugao, Arrigorriaga eta Basauriko geltokietako lanak aipatu zituzten. Esandakoa: hitz politak baina momentura arte ez dute ezer egin.

Nolakoa izan da orain arte egindako lana? Momentura arte geltokietan egindako irisgarritasun lanak dauzkagu. Entzun dugu Madriletik tren berriak ekarriko dituztela gure eskualdera eta treneko sarbidea errazteko arrapalak izango dituztela. Ikusi beharko dugu.

Osorik irakurri

☉ Ugao

Pentsiodun Mugimenduko 64 pertsonak irisgarritasuna aldarrikatu dute Ugaoko tren geltokian

Eskualdean 118 pertsona elkartu dira gaur egungo irisgarritasun arazoak salatzeko: 54 Basaurin eta 64 Ugaon

|

Pentsiodunen Mugimenduko kideak, Ugaoko elkarretaratzean // Pentsiodunen Mugimendua

Bizkaiko eta Aiaraldeko Pentsiodunen Mugimenduko 64 pertsona elkartu dira joan den abenduaren 1ean, Ugaoko tren geltokian, 12:00etan. Helburua Renfeko C3 linean irisgarritasuna aldarrikatzea izan da mugikortasun urriko pertsonentzat.

Ugaoko elkarretaratzeaz gainera, Basaurin, Urduñan eta Amurrion ere elkartu dira gaur egun bizi duten egoera salatzeko. Guztira 150 pertsona inguru elkartu dira Renfeko C3 lineako geltokietan, egoerari irtenbidea ematea eskatzeko. Eskualdean 118 pertsona elkartu dira: 54 Basaurin eta 64 Ugaon.

“Gaur, abenduak 1, desgaitasunaren egunerako bi egun baino ez direnean falta, hemen gaude garraiobide publiko, jasangarri eta irisgarri baterako dugun eskubidea eskatzeko”, azaldu dute Pentsiodunen Mugimenduko bozeramaileek. “Pertsona guztientzako aukera-berdintasunerako neurriak bultzatzeak ezabatu egin beharko luke desgaitasuna duten pertsonen presentzia integrala eragozten duen guztia. Adibide moduan: Renfeko aldiriakeko lineak erabili ohi dituztenek inoiz ikusi al dute pertsona bat gurpil-aulkian?”.

Erabiltzaile bat, C3 lineako tren batera igotzen // Geuria

Pentsiodunen mugimenduko bozeramaileen arabera, linea horiek, “kasu guztietan, irizgaitzak dira” mugikortasun urriko pertsonentzat. “Kasu batzuetan, geltokiak ez daudelako egokitu edo trenetara ezin delako sartu ibiltokiaren eta trenaren arteko distantzia luzea dela eta”.

Pentsiodunen Mugimendua: “Renfeko aldiriakeko lineak erabili ohi dituztenek inoiz ikusi al dute pertsona bat gurpil-aulkian?”

Pentsiodunen mugimendutik Renfeko C3 lineako trenen egoera goraipatu dute, tren motagatik alde batetik, eta horietara iristeko dauden arazoengatik, bestetik. “Oso zaila baita gende askorentzat trenetara sartzea: makila, makulu, haurren orgatxo dituzten familientzat eta, batez ere, gurpildun aulkietan dauden pertsonentzat”, kexatu dira pentsiodunen mugimendutik. “gure ezinegona helarazi nahi dizuegu, eta Eusko Jaurlaritzari eta eskumea duen erakunde orori eskatzen dizuegu badela garaia trenetan, nasetan eta sarbideetan egokitze-lanak egiteko, edonork zerbitzu publiko hau edo beste edozein zerbitzu erabil dezan. Eta haiek zer egin pentsatzen duten bitartean, Madrilera, Valentziara edo Valladolidera joan ahal izango gara baina ezingo gara Muskizera, Urduña edo Barakaldora joan”.

Renfeko C3 lineak eta bertako trenen egoerak oihartzuna izan du azken boladan Hego Uriben, eta eskualdetik igarotzen diren trenen eta horien irisgarritasun arazoak aztertu ditugu sakonean GEURIAn.

Osorik irakurri

☉ Ugao

Ogi artisauak, mermeladak eta pateak egiteko ikastaro monografikoak egingo dituzte Ugaon

Hilabete honetan zehar antolatu dituzten ikastaroetan parte hartu nahi dutenek izena eman beharko dute, edukiera mugatua izango delako

|

Zeberioko Artesa okindegiko ogia // Geuria

Hilabete honetan zehar ikastaro-monografiko bi prestatu ditu Ugaoko Udalak, Gabonetako oporren testuinguruan.

Lehenak ‘Ogi artisauak eta masa desberdinak’ izena du. Parte-hartzaileek ama masa lantzen ikasiko dute, baita ogi bereziak egiteko teknikak ere (moldeko ogia, hazidunak, tipuladunak…), eta masa italiarrak prestatzen ikasiko dute ere (pizza, focaccia, ciabatta…). Lehen ikastaro hau 10 ordukoa izango da eta abenduaren 9an, 16an eta 23an prestatu dute, 17:00etan, Jane jauregian. Prezioa 10 eurokoa izango da. Izena emateko azken eguna abenduaren 5a izango da.

Bigarren ikastaroa Gabonetako oporretara bideratuta dago. ‘Mermelada eta pateak Gabonetan’ izenekoa, hiru orduko tailer honetan kontserbak egiten ikasiko dute parte-hartzaileek. “Otordu berezietarako errezeta goxo eta originalak prestatuko dituzte bertan”, azaldu dute Udaletik. Saioa abenduaren 18an prestatu dute eta prezioa 5 eurokoa da. Izena ematekoa azken eguna abenduaren 12a da.

Batean zein bestean izena emateko aurrez aurre egin daiteke Jane jauregian edo formulario hau betez. Informazio gehiago nahi izanez gero 946 480 704 telefono zenbakira deitu dezakete interesdunek. Udal ordezkariek iragarri dute edukiera mugatua dela.

Osorik irakurri

☉ Ugao

Etxebizitza eta gazte emantzipazioaren inguruko hitzaldia eskainiko dute gaur, Ugaon

Etxebizitzarako sarbideari buruzko informazio erabilgarria eta praktikoa eskainiko du ‘Etxebizitza eta gazteak: aukerak eta baliabideak ezagutu’ izeneko hitzaldiak

|

Ugaoko Udalak, Eusko Jaurlaritzarekin eta GAZ emantzipazio-prozesua hasi nahi duten gazteei zuzendutako informazio eta
laguntza zerbitzuarekin lankidetzan, gazteei zuzendutako hitzaldi bat antolatu du gaur bertan, 18:30ean, jane jauregian.

Etxebizitzarako sarbideari buruzko informazio erabilgarria eta praktikoa eskainiko du ‘Etxebizitza eta gazteak: aukerak eta baliabideak ezagutu’ izeneko hitzaldiak: “Ekimen berri hau Udalak etxebizitza hutsak alokairuko merkatura ateratzeko urteetan hartzen ari den neurri desberdinen barruan kokatzen da. Hitzaldi honen helburua gazteei emantzipazio-prozesuan laguntzea da, eskuragai dauden aukerak eta laguntzak aurkeztuz”, azaldu dute Udaletik.

Parte hartzeko izena ematea beharrezkoa da, esteka honen bidez. 

Osorik irakurri

☉ Ugao

Kairos eta Uda taldeek kontzertua eskainiko dute Ugaoko Dorretxea Herriko Tabernan

Kontzertu gaua azaroaren 28an antolatu dute, 21:30ean

|

Kairos taldea // Utzitakoa

Azaroaren 28an kontzertu gaua eskainiko du Ugaoko Dorretxea Herriko Tabernak, Kairos eta Uda taldeen emanaldiekin. Kontzertuak 21:30ean hasiko dira.

UDA, Ander (ahotsa eta gitarra), Ibai (gitarra), Gaizka (ahotsa eta baxua) eta Unax (bateria eta koruak), osatutako Bizkaitik Euskaraz abesten duen Punk freshkoa dakarren taldea da. ‘Uda’ izeneko lehen diskoa 2022ko uda, udazken eta neguan grabatu eta nahastu zuten Corsarios Estudiosetan Loloren eskutik.

Kairos taldeak abesti bi kaleratu zituen 2024ko apirilean: ‘Perspektiba’ eta ‘Sua’.

Osorik irakurri