Sareak

Hezkuntza

Iritzia / Ez naiz koipea ematera etorri

|

Unsplash / Sharon McCutcheon

Zorionak ikasleon bihotzaren barren-barrenetik Autonomia Erkidegoko Hezkuntza Sailari eta bereziki Euskal Herriko Unibertsitateko Letren Fakultateko dekanotzari, denon ahotan dagoen pandemia kudeatzeko izandako gaitasunagatik. Ezingo dugu inoiz merezi bezala eskertu covid-19aren krisiaren mehatxupean izan zuten arintasuna, ezta gazteon ongizatea aintzat hartuta azterketak baztertu eta bestelako ebaluazio irizpideak erabiltzeko erabakia hartu izana ere. Estresa eta beldurra berezko zituen egoeraren aurrean, lasaitasuna eta konfiantza helarazteko helburuari heldu zioten, ikasle bakoitzaren etxeko egoeraz jabetu eta irakasle eta gazteen egonkortasun emozionala bermatzeko ahalegina eginez. Giro zail eta gogor honetan, ukaezina da unibertsitatearen lehentasuna ikasleok izan garela. Beraz, zoriontasun handiz ematen diot hasiera EHUren magalean igaroko dudan bigarren urteari.

Ez al da polita amestea? Aurretik idatzitako guztia egia izatea gustatuko litzaidake eta erabakiak hartzeko boterea izan dutenei hori entzutea, baina ez dut koipea emateko asmorik.

Historiako zorigaiztoko kapitulu hau hasi eta gizartea itxialdira eraman zutenean, ikasleok kosta ahala kosta ikasturtearekin aurrera jarraitzeko beharrean ikusi genuen gure burua. Konfinamenduan zehar guztiontzat ezaguna den ezinegonarekin bizi behar izateaz gain, ohiko egoeran jada estresagarriak diren beste gertaera batzuei egin behar izan genien aurre. Berrogeialdiaren ezaugarrietara irakasteko eta ebaluatzeko modua egokitu beharrean, gu geu behartu gintuzten egokitzera, materia kantitate bera eta nota jartzeko irizpide berdintsuak mantenduz. Horrela, ikasgai askotan arin jorratutako gaiak ulertzen eta buruz ikasten saiatu ginen, gainditzeko ezinbesteko giltza ziren azterketa horietako emaitza interneterako loturaren menpe zegoela jakinda. Izan ere, azterketen iraupena zurruna zen eta etxeko konexioak etenen bat izanez gero, proba egiteko denbora etengabe mugatzen zihoan arazoa konpondu bitartean. Horrez gain, ikasteko modu telematiko horrek, inoiz baino gehiago handitzen zuen ikasleen arteko arrakala, bakoitzaren eskuetan ez zeuden faktoreek baldintzatzen baitzituzten gazteak kontzentratzeko zuen isiltasuna, ordenagailu bat etengabe eskura izateko aukera eta espazio txiki batean giltzapetuta egoteak edo argi natural gutxi izateak berez sortzen duen egonezina besteak beste. Funtsean, klase sozialen arteko desberdintasunak areagotu egin ziren edo areagotu baino, inoiz baino nabariagoa izan zen gazte guztiak ez direla berdin bizi.

Lur jota bukatu genuen ikasturtea, baina uda ostean eta urte berriari hasiera ematekotan geundela, itxaropen izpi bat gordetzen genuen oraindik, kudeaketa hobetzeko eta egoera berriaren inguruan hausnartzeko denbora egon zelakoan. Usteak erdia ustel. Irailaren 7an izango zen aurrez-aurreko aurkezpena; 3an, aldiz, 15:30etan idatzi ziguten lehen astea online egingo genuela esanez. Irailaren 14tik aurrerako plana, ordea, ezezaguna da oraindik Letren Fakultateko irakasleentzat eta 2.109 ikasleentzat, gure bizitzak kolokan jarriz. Kontua da irakasleak eta ikasleok ez garela arduragabekeria hau pairatzen duten bakarrak, garbiketan eta mantenuan ari diren langileez eta familiez ezin baikara ahaztu. Eskerrak eman nahi dizkiet hauei guztiei.

Koipea ematea nire helburu ez den bezala, egurra ematen ere ez naiz grinatuko. Ataka honetatik ateratzea ez da erraza izango, baina hezkuntza eragile guztien arteko elkarlana da fruituak lortzeko dugun aukera bakarra. Baina gure jomuga ezin da izan lehengora bueltatzea. Erabil dezagun esperientzia latz hau hezkuntza hobea eraikitzeko. Guretzat eta ondoren datozenentzat.

☉ Galdakao

Finlandiako hezkuntza sistema nolakoa den ezagutu dute Galdakaoko Elexalde Institutuko irakasleek

Finlandiako hezkuntza sistemaren “malgutasuna” eta ikasleei ematen dieten “autonomia” nabarmendu dute Gemma Gutierrez eta Edurne Ruiz irakasleek

|

Gemma Gutierrez eta Edurne Ruiz Elexaldeko irakasleek job shadowing delakoa egin dute Helsinkiko Märsky ikastetxean // Argazkia: Elexalde BHI

Eramus+ programaren barruan, Galdakaoko Elexalde Institutuko Gemma Gutierrez eta Edurne Ruiz irakasleek job shadowing egonaldia egin zuten irailaren 29tik urriaren 2ra bitartean Helsinkiko Märsky Athletics and Education ikastetxean, Finlandiako kirol-ikastetxerik handienean.

Zehazki, Finlandiako hezkuntza sistema bertatik bertara ezagutu zuten: “Esperientzia horrek aukera eman zigun lehen eskutik ikusteko Finlandiako hezkuntza sistemaren malgutasuna eta ikasleei ematen zaien autonomia, beren ikaskuntza modu autonomoagoan antolatzeko”, esan dute.

“Märsky-n, ikasturte akademikoa bost alditan banatzen da, eta horietako bakoitza gutxi gorabehera bi hilabetekoa da. Horri esker, ikasleek beren curriculum-a planifikatu eta ikasketak beren beharretara eta gaitasunetara egokitu ditzakete. Ikasleek aukeratu ditzakete ikasgaiak, ikastaroak aldatu edota irakasleak hautatu, betiere zuzendaritzak gainbegiratuta. Egituraren malgutasun horrek erantzukizuna, motibazioa eta autoantolaketa sustatzen ditu, ikaskuntza iraunkorrerako funtsezko trebetasunak”, diote.

Finlandiako hezkuntza sistema guztiz doakoa dela nabarmendu dute: “Lehen hezkuntza, bigarren hezkuntza, goi mailako bigarren hezkuntza, eta baita unibertsitatea ere. Ia guztiz publikoa da, eta ikastetxe pribatuen kopurua oso txikia da”, diote.

Digitalizazioaren garrantzia

Märsky ikastetxean digitalizazioari garrantzia handia ematen diotela ere nabarmendu dute Elexaldeko irakasleek: “Ikasle guztiek liburu digitalak eta plataforma interaktiboak erabiltzen dituzte ia ikasgai guztietan; gainera, azterketa guztiak –unibertsitaterako sarbide-probak (Ylioppilastutkinto) ere– ingurune digitaletan egiten dira. Horri esker, ikasleek modu autonomoan lan egin dezakete, baita klaseetara huts egiten dutenean ere”, diote.

Märsky Athletics and Education ikastetxeko ikasleak // Argazkia: Elexalde BHI

“Gure egonaldian Ingeles, Gaztelania, Idazketa eta Ahozko trebetasun tailerretako eskoletan parte hartu genuen, eta orientatzailearekin zein zuzendariordearekin elkartu ginen, ikastetxearen eta Finlandiako hezkuntza-sistemaren funtzionamendua lehen eskutik azal ziezaguten. Irakasleekin digitalizazioari buruzko iritziak partekatu genituen, eta nazioarteko ikasleek beren Erasmus esperientziak aurkeztu zizkiguten, ikastetxearen aurkezpena egiteaz gain”, diote.

Halaber, honakoa gaineratu dute: “Ikastetxeko instalazio bikainetan zehar bisita egin genuen eta online ikastaroen funtzionamendua ezagutu genuen, bereziki ikasle kopuru txikia duten ikasgaietan. Ikasleek modu kolaboratibo eta autonomoan lan egiten dutela ikusi genuen, liburu digitalak eta jarduera interaktiboak erabiliz”.

Ylioppilastutkinto azterketa

Finlandian goi-mailako bigarren hezkuntza (Lukio) amaitzean egiten den azterketa da Ylioppilastutkinto, eta batxiler-kalifikazioa ematen du. Eta horri esker, unibertsitatera sar daitezke Finlandiako ikasleak.

“Azterketa nazionala goi-mailako ikasketak egiteko irizpide nagusia da, eta ebaluazioa ikasturtearen amaierako notan baino gehiago funtsezko gaitasunetan eta ezagutzetan oinarritzen den ideia indartzen du”, diote.

Märskyko jardunaldiak prestakuntza akademikoa eta kirol-prestakuntza uztartzen ditu: “Ikasleek goizero beren diziplinetan entrenatzeko aukera dute, eta, aldi berean, ikasgai orokorren eta hautazkoen ikastaroak egiten dituzte. Irakasleek gela bakoitzaren erregistro zehatza dute, eta, horri esker, bertaratzen ez diren ikasleak modu autonomoan eguneratu daitezke. Eskolak errefortzuko eta banakako laguntzako eskolak ere eskaintzen ditu arreta gehigarria behar duten ikasleentzat, inor atzean geratzen ez dela ziurtatuz”.

“Märsky hezkuntza integralarekin eta eliteko kirolarekin duen konpromisoagatik nabarmentzen da. Atleta profesional asko igaro dira beraien ikasgeletatik, eta ikastetxeak loturak ditu Urhea National Training Centerrekin. Bertan, urtero, 10.000 atleta inguruk entrenatzen eta ikasten dute”, diote.

Finlandiako ereduak malgutasuna, autonomia, integrazio digitala eta gaitasunetan oinarritutako ebaluazioa uztartzen dituela berretsi dute Elexaldeko irakasleek, “gazteak unibertsitaterako zein bizitza aktiborako eta kirolerako prestatuz”, esan dute: “Beraz, Märsky adibide bat da hezkuntza nola egokitu daitekeen ikasle bakoitzaren talentu eta beharretara, arrakasta pertsonala eta kolektiboa sustatuz”.

Osorik irakurri

☉ Etxebarri

Etxebarrin 15 eta 18 urte bitarteko nerabeen ongizate emozionalari zuzendutako programa pilotua sustatuko du Jaurlaritzak

Programak “entzuteko, laguntzeko eta babesteko ate berria” izan nahi duela adierazi du Imanol Pradales lehendakariak

|

Ikasturte amaieran ebaluazioa egingo du Jaurlaritzak, programa Euskadiko beste udalerrietara hedatu behar duten jakiteko // Argazkia: Gaelle Marcel, Unsplash

Nerabeen ongizate emozionalerako programa pilotu bat martxan jarriko du Eusko Jaurlaritzak Etxebarrin, baita Araialdean, Irunen eta Gasteizen ere.

Euskadiko Osasun Mentaleko Federazioaren eskutik, 15 eta 18 urte bitarteko nerabeen ongizate emozionalari zuzendutako programa izango da eta, “entzuteko, laguntzeko eta babesteko ate berria” izan nahi duela adierazi zuen pasa den astean Imanol Pradales lehendakariak Politika Orokarri buruzko eztabaidan.

“Gazteek komunikazio- eta adierazpen-gune seguruak izango dituzte profesionalek lagunduta. Euren zalantzak, beldurrak eta kezkak adierazi ahal izango dizkiete profesionalei”, esan zuen lehendakariak.

Programa pilotua ikasturte honetan jarriko dute abian eta ebaluazioa ikasturte amaieran egingo du Jaurlaritzak: “Ebaluazioa egin ostean, ikusiko dugu Euskadiko udalerri gehiagotara hedatuko dugun programa”, zehaztu zuen Pradalesek.

“Gainera, udalekin lankidetzan, eta Kristalezkoak ekimenaren babespean, aholkularitza-zerbitzuak aktibatuko ditugu Euskadiko gazteei arreta emateko bulego guztietan”, adierazi zuen.

Halaber, lehendakariak iragarri zuen Lehen Mailako Arretan psikologiako profesionalak hedatuko dituztela, “osasun mentalean espezializatutako zerbitzuak arintzeko, eta kasurik arinenak eta terapia pribatuetara iritsi ezin diren biztanleak artatu ahal izateko”.

Osorik irakurri

☉ Zaratamo

Zaratamoko Besopean Guraso Elkarteak bertan parte-hartzeko deia egin die herritarrei

Laster aurtengo izen-emateak egin ahal izateko dokumentazioa helarazi eta urtean zehar burutuko diren ekintzen berri emango du elkarteak

|

Zaldiak, Zaratamo eskolako inguruetan. Artxiboko irudia // Geuria

Ikasturtea hasteko oso gutxi falta da eta Zaratamoko Besopean Guraso Elkarteak gonbidapena luzatu die herritarrei bertan izena emateko.

“Aurten Besopean elkartean parte hartu nahi baduzu, zure laguntza gustura hartuko dugu. Guregana hurbildu zaitez!”, azaldu dute.

Laster aurtengo izen-emateak egin ahal izateko dokumentazioa helarazi eta urtean zehar burutuko diren ekintzen berri emango du elkarteak. Joan den apirilean Iñaki Urkiza Zaratamo eskolako zuzendariarekin eta Besopean elkarteko Janire Martinezekin izan ginen, eskolak eta guraso eelkarteak antolatzen dituen ekintzen inguruan berba egiten. Hementxe irakurri dezakezu.

Osorik irakurri

☉ Etxebarri

Bideoa | Ainhoa Artesano, Etxebarriko Institutuko zuzendaria: “Eraikuntza berri honekin gure hezkuntza kalitatea hobetuko dugu”

Bi urteko obren ostean, estreinatu dute dagoeneko Etxabarriko ikasleek eta irakasleek institutu berria

|

Hego Uribe eskualdeko ikasleek eta irakasleek hasi dute dagoeneko ikasturte berria. Eta Etxebarrin institutu berria estreinatu dute.

Atzo, ikasturteko lehen egunean Imanol Pradales lehendakariaren eta Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburuaren bisita jaso zuten Etxebarriko zentroan.

Ainhoa Artesano Goñi Etxebarriko Institutuko zuzendariarekin berba egin genuen GEURIAn.

Osorik irakurri

☉ Etxebarri

Pradales lehendakariak Etxebarriko Institutu berria bisitatu du gaur ikasturteko lehen egunean

Imanol Pradales lehendakariak eta Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburuak gertutik ezagutu dute Etxebarriko Institutu berria. Ikastetxeak 531 ikasle eta 73 irakasle hartuko ditu aurten

|

Liburutegia espazio berria da Etxebarriko Institutuan; DBHko 1. mailako ikasleekin solasaldia izan zuten agintariek // Geuria

Ikasturte berriari ekin diote gaur Hego Uribeko ikasleek eta irakasleek, eta Etxebarrin Bigarren Hezkuntzakoek eta Batxilergokoek Institutu berria inauguratu dute.

Hori baliatuta, aurten ikasturte berriko lehen egunean bisita berezia izan dute Etxebarriko zentroan: Imanol Pradales lehendakariak eta Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburuak bisita egin dute gaur bertan.

Liburutegia, laborategia, teknologia tailerretako gela bat eta institutuaren teilatuan dauden eguzki-panelak bisitatu dituzte.

Ainhoa Artesano Goñi Etxebarri BHIko zuzendaria da eta berarekin berba egin dugu GEURIAn: “Pozik gaude eraikuntza berria estreinatu dugulako. Institutu berri honetan aukera asko biderkatuko dira gure hezkuntza kalitatea hobetzeko”, dio Artesanok.

Pradales lehendakaria, Pedrosa sailburua eta Iker Lopez Etxebarriko alkatea, Etxebarriko Institutuko ordezkariekin // Geuria

Era berean, agintarien bisita nolakoa izan zen azaldu digu: “Liburutegi berrian DBHko 1. mailako ikasleak egon dira tertulia literarioa egiten eta Imanol Pradales lehendakariarekin berba egiteko aukera izan dute. Ondoren, DBHko 3. mailako ikasleekin kristilizazio esperimentua gertutik ezagutu dugu. Eta Batxilergoko lehenengo mailan teknologia tailerretako gela bat bisitatu dugu, eta auto elektrikoa zelan egin eta 3D inprimagailua zelan erabili erakutsi digute. Azkenik, teilatuen instalatuta dauden eguzki-panelak ikusi ditugu; hain zuzen ere, ikastetxe honen ezaugarrietako bat da efizentzia energetikoa”.

Etxebarriko Institutuak 531 ikasle eta 73 irakasle hartuko ditu, metodologia berritzaileak eta eskola-giro positiboa sustatzeko diseinatutako instalazio moderno eta jasangarrian.

Eraikin berria egiteko obrak 2023an hasi zituen Jaurlaritzak eta aurten bukatu dituzte. Inbertsioa 10,7 milioi eurokoa izan da eta espazio berriak sortu dituzte, hala nola, aipatutako tailerrak, laborategiak, liburutegia eta eguzki-energiaren instalazioa.

Osorik irakurri