☉ Basauri
Merkatariak, mundu digitalari lotzen ari den bizimodua
Gure gizarteak gero eta harreman estuagoa du teknologiarekiko. Digitalizazio honen ondorioz, merkatari txikiek haien egunerokotasuna moldatu behar izan dute.

[Geuria #080 alean argitaratutako erreportajea] 72. pisuan dagoen bulegotik irten, aerolabangailua motxilatik atera eta hegan egin dezaketen kotxez beteriko kalera irten zara erosketak egiteko gogoarekin. Robotez osatutako dendan sartu zara fruta erosteko asmoz. Dendan salgai dituzten jakien hologramak aztertu ostean, mandarinak erostea erabaki duzu, udan guztiz murgildurik egon arren. Ordaintzerako orduan, begi-ninia irakurtzeko gai den tresna batera gerturatu zara zure alboan dagoen pantaila batek ordaindu duzula adierazten duen arte. Erositako mandarinak zurekin hartu eta etxera itzuli zara, inorekin hitz egin gabe, ia egunero bezala.
2021ean erosketa egun bat horrelakoa izango zela uste zuten laurogeita hamargarren hamarkadako biztanleek. Nabari denez, etorkizunarekiko zuten ikuskera ez da bete; hala ere, ezin da ukatu gure gizarteak gero eta harreman estuagoa duela teknologiarekiko. Digitalizazio honen parte dira merkatariak ere, era handiagoan edo txikiagoan haien egunerokotasunean teknologiaren erabilera txertatu baitute.
Duela 27 urte Umeak liburu denda sortzea erabaki zutenek ez zuten imajinatzen zenbateko aldaketa egongo zen ia hiru hamarkada hauetan lan egiteko orduan. Are gehiago, duela hamasei urte, Alain Villaescusa Ealo (Basauri, 1978) dendan lan egiten hasi zenean, zegoen lan egiteko era guztiz ezberdina zen gaur dutenarekin alderatuta. Lehen urtean bi edo hiru aldiz egiten zituzten material eskariak; egun, hilabetero egiten dituzte. Baina, hau ez da gehiago saltzen dutelako, baizik eta produktuek merkatuan duten iraupena askoz laburragoa delako. Villaescusaren arabera, “gaur egun, mundua azkarrago doa”, hau berak argi ikusten du modetan. Izan ere, modan dagoen Youtuber batek liburu bat idatziz gero, bi astetan zehar ondo saltzen da, baina “gero beste bat dator eta dena berriz aldatzen da”, hasierako produktua merkatutik at utziz.
Merkatariek berehalakotasun horren atzean dihardute beti, horrek salmentetan ondorio zuzenik ez izan arren. Alain Villaescusaren aburuz, bera hasi zenean hamar gauza saltzeko egun bat behar bazuten, gaur egun, denbora hori bikoiztu egin da. Berehalakotasun horren atzetik ibiltzeak beste aldaketa bat eragin du merkatarien lanean, batez ere liburu denden kasuan, “antzina fax edo telefonoz” egiten baitzituzten eskariak; orain, ostera, “dena” internet bitartez egiten dute, biltegiekin dituzten harreman komertzialak barne.
Digitalizazioa edonon
Digitalizazioa gizarteak azken urteetan pairatu duen aldaketarik nabariena da. Hau bizitzaren esparru guztietan aurkitzen da, baita merkataritzan ere. Basauriko merkatuko arrain-saltzaile batek, esaterako, Whatsapp-a erabiltzen du egunero mezu bat bidaltzeko bere erosleei egun horretan dituen produktuak erakutsiz. Horrela, herritarrek eskariak egin diezazkiokete; bestela, erosle askok ezingo zuketen arrain freskoa erosi merkatuan haien ordutegiak direla medio. Bitarteko berdina erabiltzen du Alain Villaescusak erosleekin harremanetan egoteko.
Hala ere, Umeak dendakoak argi dauka: “Digitalizaziora goazen arren, horrek ez du esan nahi salmentak online egitera goazenik”. Digitalizazio berri honetara moldatze aldera, Basauriko Merkatarien elkarteak tailerrak eskaintzen dizkie merkatariei ahalik eta era egokienean molda daitezen. Eskaintzen dituzten tresnen artean, SEOri, WordPressi, Facebooki edota sare sozialetan eta web orrialdean erabiltzeko argazkilaritzari lotutakoak daude. Halaber, elkarteko batzarreko kide eta La ventana natural dendako jabea den Ziortza Martinez Arrietaren (Basauri, 1980) aburuz, “digitalizazioak daukan arazorik handiena errendimendua da”. Zeren, luzera begirako errendimendua ematen du gehienetan eta gastu ekonomiko handia da.
Digitalizazio orokor honen adibide argia hezkuntza da. Oinarrizko heziketan ordenagailuek gero eta pisu handiagoa dute, liburuei lekua kenduz. Allain Villaescusaren arabera, hala ere, paperak ez du bere lekua guztiz galdu ordenagailuen erabilerak gora egin duen arren. Salmentetan nabaritzen du hau berak: “testuliburu gutxiago saltzen dira baina mugimendu gehiagorekin”. Eragin hau ez dator soilik haurrek matematikako liburua behar dutelako oraindik, baizik eta, “merkataritza-guneek liburuak eta papergintzako materiala saltzeari utzi diotelako”.
Alain Villaescusaren aburuz, gaur egungo merkatarien egunerokotasuna teknologiaren inguruan dabil. Umeak liburu dendan, esaterako, produktuen biltegia ordenagailuan dute. Gainera, berak ordaintzeko txartelaren erabileran igoera bat sumatu du, pandemiak lagunduta, akaso.
TicketBAI, merkatariek ez
TicketBAI Eusko Jaurlaritzak eta Euskal Autonomia Erkidegoa osatzen duten hiru foru-aldundiek martxan jarri duten ekimena da. Ekimen honen ondorioz, jarduera ekonomiko bat aurrera eramaten duen edonork fakturazio-software bat erabili beharko du. Honekin lortu nahi dutena zergadunen jarduera ekonomikoen diru-sarrerak kontrolatzea da. Bereziki, azken kontsumitzaileei ondasunak edo zerbitzuak ematen dizkieten sektoreetako jarduerenak, neurri handi batean eskudirutan kobratzen baitute. Ogasunen aburuz, informazio hori erabiliko da zergadunei zerga-betebeharrak betetzen laguntzeko.
Merkatariek ekintza hau ez dute ondo ikusten, onurak ekarri beharrean kalteak soilik ikusten dizkiotelako. Dendako gailu elektronikoak aldatu behar izan dituzte merkatari askok. Basauriko Merkatari elkarteak ez du ekintza hau lehentasun bat bezala ulertzen, eta merkatariei eragiten dien karga ekonomikoa salatzen dute. Izan ere, arrandegi batek, adibidez, bere egunerokotasunean ez du datafonoa erabiltzen; hori dela-eta, ez du wifirik ordaindu behar, zerbitzu horren beharrik ez duelako. TicketBAIrekin, ostera, zerbitzuok kontratatu beharko ditu, beharrezkoak baitira ekimen honetarako.
Alain Villaescusak eta Ziortza Martinezek azaldutakoaren arabera, hainbat merkatarik haien egunerokotasunean erabiltzen zituzten programa informatikoak moldatu behar izan dituzte TicketBAIk eskatzen dituen ezaugarriak betetzen ez dituztelako, EAEn bakarrik eraman delako aurrera ekintza hau. La ventana natural dendaren kasuan, esaterako, programa moldatu ezin izan balu, 1500 produktutik gora berkatalogatu beharko zituzkeen, horrek suposatzen duen denborarekin.
Aldaketa hau egiteko 2024ra arte dute denbora merkatariek, Ziortza Martinezen esanetan, “ogasunek telematikoki ezin izan dutelako hau guztia kudeatu”. Gainera, Villaescusak azpimarratzen zuenez, gastu ekonomikoen eragina merkatari txikiek pairatuko dute bakarrik, El Corte Inglés edo Fnac bezalako erraldoiek egoitza fiskala EAEtik kanpo dutelako.
Erraldoiekin lehian
TicketBAIk eragin dezakeen ezberdintasuna ez da digitalizazioaren ondorioz merkatari txikien eta sektoreko erraldoien arteko konpetentzian eragiten duen faktore bakarra. Basauriko Merkatari elkarteko Ziortza Martinezen ustetan, interneten saltzeak konpetentzia handitzen du, batez ere, herritarrek hornitzaileari berari zuzenean eros diezaioketelako, eta horiek prezio baxuagoak izaten dituzte. Honi aurre egiteko, denda txikiek aholkularitza eta arreta pertsonalizatua eskaintzen dutela dio Martinezek. Bere aburuz, bere erosleek definitzen dute haren denda eta haien beharrak asetzeko behar dutena aurkitzeko aukera dute. Gainera, zerbait gaizki dagoenean aldatzeko aukera dago era erraz batean. Covid-19ak eragindako pandemia dela-eta, erosle eta dendariaren arteko harremana ere digitalizatu egin da, dendari askok Whatsapp bezalako plataformak erabiltzen baitituzte haien erosleekin kontaktuan egoteko.
Alain Villaescusaren iritziz, halaber, jendearekiko arreta pertsonalizatua ez da dendari txikien eskaintzarik garrantzitsuena, produktua momentuan eskuratzeko gaitasuna baizik. Bere ustez, “jende gehienak ez du aholkurik nahi”; nahi dutena da gauzak momentuan edukitzea, itxaron gabe. Izan ere, Amazonen leloetako bat 24 orduan produktua etxean duzula izan arren, merkatari txikiek eskaintzen duten denbora-tartearekin alderatuta eternitate bat da. Zeren, dendan produktua aukeratu eta momentuan eraman dezakezu etxera.
Umeak liburu dendako saltzaileak azpimarratzen du interneteko erraldoiak ez direla lehenengoak konpetentzia egiten: “Betidanik egon da konpetentzia eta horri aurre egiteko moldatzen joan gara. Hasieran Bilbondo bezalako supermerkatu handiak izan ziren, gero metroa etorri zen eta jendea Bilbora jaitsi zen erosketak egitera eta, orain, Amazon bezalakoak datoz”. Salmenta batzuk erraldoi hauetara doazen arren, Villaescusak ez du uste “merkatu osoa” internetera doanik.
Erakusleiho birtualak
Dena dela, erosketak ez dira aholkularitzagatik edo produktua eskuan izateko aukeragatik hasten, begietatik baizik. Antzina, dendetako erakusleihoek betetzen zuten funtzio hau, baina, dena bezala, denboraren poderioz digitalizatu egin dira. Hor sartzen dira erakusleiho birtualak, denda asko batzen dituzten ekimenak. Hego Uriben egon badago horrelako ekimen bat: Gurean. Gurean Galdakaoko Merkatari elkarteak aurrera daraman proiektua da. Bertan herriko hainbat denden informazioa jaso daiteke, kontaktua edo helbidea, esaterako.
Onurak ekar ditzakeela onartzen duen arren, Alain Villaescusak gastu ekonomiko handiegia ikusten du benetako errendimenduarekin alderatzen bada. “Herriarentzat onurak ekar ditzake denden erakusleiho bat duelako, baina dendentzat ez da hainbesterako, denbora gehiegi da lortuko duzun etekinarekin konparatuta”. Izan ere, liburuen sektorean erakusleiho birtualek denbora daramate gure artean; hauetatik azpimarragarriena todostuslibros.com izanda. Horrelako ekimenen parte izateko kuota bat ordaindu behar da urtero eta Villaescusaren arabera, “momentua ez dago halako gastuak egiteko”
Azken aldian, interneten salmenten gorakada dela-eta, hainbat erakunde eta enpresek antzeko ekimenak eraman dituzte aurrera. BBK-k esaterako, Eup! plataforma sortu du, tokiko merkatariak web orrialde bakar batean metatze aldera. Baina, todostuslibros.com-en kasuan bezala, kuota ordaindu beharra dago. “Suposatzen da gehiago saltzen dela, baina diru hori kuotan ordaindu behar baduzu, dirua eskuz mugitzen ari zara, besterik ez”, dio Alain Villaescusak. Hau kontuan izanda, bere ustetan, hobea da hamar salmenta interneten izan beharrean bi dendan izatea.
Gainera, Villaescusaren aburuz, “Instagram eta web orrialdeak dira egungo erakusleihoak”. Iritzi berdina partekatzen dute Basauriko Merkatari elkartetik, azpimarratuz webguneak erakusleihotzat erabilita, urrun bizi direnek dendaren inguruko informazioa jaso dezaketela. Ziortza Martinezen ustez, “digitalizazioak ikusgaitasunean laguntzen du”, herrian betidanik egon diren dendak interneti esker ezagutzen baititugu, kale horietatik ez garelako inoiz igaro. Instagram bezalako sareen garrantzia azpimarratzen du Martinezek, egunerokotasunean finkaturik dauden sareetan presentzia edukitzeko ahalmena ematen diotelako merkatariari.
Oihanean lanean
Merkatari txikiak ez dira Instagram erabiltzen duten bakarrak. Izan ere, digitalizazioa dela medio, hainbat gaztek denda online bat sortzea erabaki dute Instagram plataforma nagusi bezala erabilita. Hori da Irune Yenes Romero (Basauri, 1993) herritarraren kasua. Duela urtebete hasi zuen bere ibilbidea @serendipia.art.bags kontuarekin. Bertan, berak eskuz marraztutako telazko poltsak saltzen ditu; edo hobeto esanda, bere artearen “zatitxo bat” saltzen du.
Bere ustetan, Instagramen denda bat izateak alde positibo zein negatiboak ditu. Alde batetik, ikusgaitasun handiko sarea da, hortaz, jendearengana heltzeko tresna aproposa da oso. Bestetik, konpetentzia handia dago, eta hau saiheste aldera “ordu asko sartu behar dira”. Iruneren kasuan, esaterako, egun osoan zehar egiten duen lana da; ez baita bakarrik poltsak egitea, “Instagramerako argazkiak eta bideoak egin eta prestatu” behar ditu. Yenesen aburuz, denbora nahikoa eskainita eta “ondo lan eginda” jarraitzaile kopuru handi batera heltzeko aukera dago.
Sekretua? Besteengandik ezberdintzea eta ahalik eta era naturalenean agertzea. Basauriarraren kasuan, esaterako, bere eskaintza nagusia ez dira “diseinu normalak”, jendeak dituen ideien gainean egiten duen lana baizik. Bere aburuz, artistak oso ondo baloratuta ez daudenez, sare sozialek aukera ematen die haien artea saldu ahal izateko. Hori bai, azpimarratzen du mundu honetan sartzeko ideia ez dela birritan pentsatu behar, oihanean lan egitea baita.
Etorkizun digitala
Merkatu osoa oihan bat bihurtu ez dadin, Ziortza Martinezen arabera, etorkizuna “kooperazioan dago”, hau da, gremioek haien artean batzea erraldoiei aurre egiteko. Izan ere, merkatariek etorkizuna “zaila” ikusten dute. Umeak liburu dendan, esaterako, “momentu oro” merkatuaren aldaketetara moldatu behar izan dira, eta horrela jarraituko dute, aldaketa digitalizazioa izan arren. Martinezen arabera, datozen hamarkadetan “digitalizazioak aurrera egingo du”.
Bere ustez, digitalizazioak lan prekarietatea sortu ez dezan, gizartea hezi beharra dago kontsumo arduratsu batean. Izan ere, gauzak dauden bezala jarraituz gero “lan prekarietatera goaz zuzenean”, gremioak desagertzen ari direlako. Gainera, Martinezek azpimarratzen du digitalizazio bortitz batek soziabilitate gabeko gizartea eratu dezakeela. Hala ere, ez du uste gure herrietan mutur hartara helduko garenik, “gizarte bihurria” garelako.
Gure gizartearen atal garrantzitsua dira dendak, gure artean harremanetan egoteko erabiltzen ditugunak. Alain Vaillaescusak esan bezala, “herria denda barik ez da benetako herri bat”, lo egiteko eraikin multzoa baizik. Izan ere, merkatari txikien dendek ez dute herria ondasun eta zerbitzuez soilik hornitzen, denda batek argitasuna ematen dio kaleari eta mugimendua eragiten du, kale ilunak herrietatik kenduz. Gainera, Ziortza Martinezen aburuz, “herriko dendek ekonomia zirkularra eratzen dute”, dirua herrian mantenduz.
“Zer enplegu mota nahi dugu sortu?”. Hori da gure buruei egin behar diegun galdera. Zeren, ez da interneten murgildutako gizarte batean erosketak egitea, baizik eta erosketa horiek nola (eta nori) egiten diren. Horregatik, 1 eta 0en mendean dagoen gizarte honetan, momentu bat hartu beharko genuke nahi dugun bizitza ereduaz hausnartzeko, gure merkatariez hausnartzeko.
☉ Basauri
Argazkiak | Olentzero eta Mari Domingi lagunez inguratuta iritsi dira Basaurira!

Euriak ez du zapuztu Olentzeroren eta Mari Domingiren kalejira Basaurin. Galtzagorriak, dantzariak, Mari eta Sugaar, eta Basajaun lagun izan dituzte bidean, baita kalejirara batu diren herritarrak ere.
☉ Basauri
San Migeleko lanzaderak Basauriko geltokia lekuz aldatuko du 2026an: udaletxetik Kareagara
Urtarrilaren 1etik aurrera izango du aldaketa. Maiztasuna 30 minuturik behinekoa izango da eta autobus berri batek emango du zerbitzua

San Migeleko lanzadera zerbitzuak aldaketak izango ditu 2026ko urtarrilaren 1etik aurrera.
Basauriko Udaletik azaldu dutenez, lanzaderaren Basauriko geltokia lekuz aldatuko dute eta urtarrilaren 1etik aurrera Kareaga Goikoa 83 kalean egongo da geralekua, Kareagan, Kutxabanken ondoan.
“Gaur egun autobusa Basozelaiko metro geltokiaren aurrean gelditzen da, baina sarbide hori ez da irisgarria. Horregatik, urtarrilaren 1etik aurrera Bidasoa kaleko metro geltokiaren aurrean geldituko da; hango sarbidea irisgarria da”, esan dute udal ordezkariek.
Modu horretan, honakoa izango da lanzaderak San Migeletik Basaurira egingo duen ibilbidea: Eleuterio Villaverde 22 (San Migel)-Gernika 5 (Abaroa)-Kareaga Goikoa 83 (Kutxabank).
Ondoren, Boketean norabide aldaketa egin ostean, Basauritik San Migelerako ibilibidea hau izango da: Kareaga Goikoa 26 (Bidasoa metro geltokia)-Gernika 8 (Abaroa)-Eleuterio Villaverde 22 (San Migel).
30 minutuko maiztasuna
Lanzadera astelehenetik igandera bitartean ibiliko da, 06:05etik 23:15era, eta maiztasuna 30 minuturik behinekoa izango da.
Eta, udal arduradunek zehaztu dutenez, 11:ooetan eta 18:30ean ez da zerbitzurik egongo.
Urtarrilaren 1etik aurrera lanzaderaren maiztasuna txikiagoa izango da (abenduaren 31ra arte 20 minuturik behinekoa da): “Hala ere, San Migeletik igarotzen diren Bizkaibusen lineekin konbinatuz gero, garraio-zerbitzu integrala 15 minuturik behinekoa izango da. Gainera, badaude bizkaitarrontzako zenbait garraio-laguntza publiko”, esan dute.
Autobus berria
Aldaketa horiez gain, ingurumenaren alorreko hobekuntzak ezarriko ditu Basauriko Udalak. Zehazki, autobus berri batek emango du zerbitzua, “katalizatzailea eta ad blue teknologia erabiltzen dituena”.
“Orain arte zerbitzua eman duten autobusak baino efizienteagoa da eta ingurumenaren alorreko hobekuntzak ditu. Gainera, kutsadura akustikoa gutxituko da, lanzadera ez delako Basozelaitik igaroko”, diote udal ordezkariek.
Bestetik, epe laburrera eta ertainera, “eta san migeldarrei metrorainoko garraioa bermatzen jarraitzeko”, Bizkaiko Foru Aldundiaren mugikortasun jasangarriaren eredu berrian sartuko da Basauriko Udala.
“Aurreikusten da eredu hori bi urteko epean hasiko dela martxan, eta, beraren bidez, zerbitzu publikoak bikoiztea ekidingo da, Bizkaiko garraio osoa arrazionalizatuko da, eta mugikortasun jasangarriranzko urratsak egingo dira”, diote.
Eredu berrian dohainik izango dira garraioen arteko aldaketak, “eta, horri esker, San Migeleko auzotarrek Bizkaibus eta Metroa lotu ahalko dituzte, metroraino heltzeko edo metroa erabili osteko ibilbidean kostu gehigarririk izan gabe”, esan dute.
Eredu berria abiarazi aurretik, Bizkaibusek parte-hartze bidezko prozesua abiaraziko du, bizkaitarrek euren iritzia eman eta proposamenak egiteko aukera izateko.
☉ Basauri
Itziar Ituño basauriarrak parte hartuko du euskaraz bizitzeko ‘Pizkundea’ ekitaldian
Abenduaren 27an, larunbatez, izango da Bilbao Arenan. Ekimenaren helburua da mezu argia helaraztea: euskara guztion ardura dela

Euskarak eta euskal hiztun komunitateak bizi dugun larrialdi linguistikoaren aurrean, indarraldi berri baterako bidea zabaldu nahi du Euskalgintzaren Kontseiluak.
Eta, horretarako ekitaldia antolatu du abenduaren 27an, larunbatez, Bilbao Arenan, Miribillan. ‘Euskaraz bizitzeko Pizkundea’ lelopean, ekitaldia 17:00etatik 19:00etara izango da.
“Etsipenean jausi beharrean, euskaraz bizi nahi dugula adierazi, elkarrekin arnasa hartu, eta euskarari etorkizuna emateko prest gaudela erakusteko ekitaldia izango da”, esan dute antolatzaileek.
Besteak beste, ‘Euskararen soinu-banda’ taularatuko dute, hamarkadatan euskararen taupadaren parte izan diren kantuak ekarriz. Amets Aranguren (Ibil bedi taldea), Anari, Beñat Goitia (Benizze), Gontzal Mendibil, Gorka Urbizu, Joseba Tapia, Julen Goldarazena (Flako Fonki-Chill Mafia), Maia Iribarne (Habia taldea) eta Miren Narbaiza (MICE) musikariek hartuko dute parte.
Era berean, azken urteetan euskarazko zineman nabarmendu diren hainbat aktorek ere parte hartuko dute, tartean, Itziar Ituño basauriarra, Edurne Azkarate, Miren Gaztañaga eta Ramon Agirre.
Oholtzara igoko dira ere Ane Labaka eta Sustrai Colina bertsolariak, baita kulturgile gehiago ere. Ekitaldiaren gidaritza artistikoa Oier Guillan antzerkigilearen esku izan da.
Ekitaldia zuzenean ikusteko oraindik ere sarrerak sagai daude 10 euroan webgune honen bitartez.
Sarreraren kostua artisten lana eta ekitaldiaren gastuen zati bat ordaintzera bideratuko dela adierazi dute Kontseilutik.
☉ Basauri
Bizkaiko tokiko merkataritza omentzeko gala antolatuko dute Basaurin abenduaren 27an
Bizkaiko saltokien Ibilbidea, Berrikuntza eta Euskara sarituko dituzte. Era berean, Basauriko erakusleihoen lehiaketako sariak ere banatuko dituzte

Bizkaiko merkatariak eta merkataritza omentzeko Bizkaidendak Gala hartuko du Basaurik abenduaren 27an, larunbatez. Social Antzokian izango da 20:00etan.
Aurtengoa hirugarren edizioa izango da eta Bizkaiko hiru denda sarituko dituzte, hiru kategoriatan banatuta: Ibilbidea, Berrikuntza eta Euskara. Guztira, 2.250 euro banatuko dituzte saritan.
“Sari hauek urteetan zehar merkataritza eraikitzen aritu direnen dedikazioa, berritzen dutenen ikuspegi eraldatzailea eta eguneroko jardunean euskeraz hitz egiten duten enpresen ahalegina nabarmentzen dituzte”, esan du Jose Cebrecos Bizkaidendak Federazioaren lehendakariak.
Horiez gain, Bizkaiko erakusleihoen zazpigarren lehiaketako saridunak ezagutaraziko dituzte galan.
Asier Iragorri Basauriko alkatea “pozik eta harro” agertu da Bizkaidendak Gala herrian antolatuko delako: “Tokiko merkataritzak kalitatezko zerbitzua eta profesionala eskaintzen du eta horri garrantzia eman behar diogu”.
Era berean, merkataritza dagoen lekuan “bizitza” dagoela ere azpimarratu du: “Leloak hori dio, baina horrez gain, lana eta etorkizuna ere eskaintzen dituzte tokiko dendek. Tokiko ekonomia suspertzen laguntzen dute”, esan du Iragorrik, eta Udaletik lan-ildo hori laguntzen jarraituko dutela adierazi du.
Basauriko erakusleihoak
Bestetik, galaren barruan Basauriko erakusleihoen lehiaketako sariak ere banatuko dituzte. Guztira herriko 42 saltokik hartu dute parte lehiaketan.
“Duela urte asko ez genuela Basaurin tokiko erakusleihoen lehiaketarik antolatzen, eta aurten berriro egitea erabaki dugu. Gure herriko denden sormena bultzatu nahi izan dugu, eta gizartean erakutsi oinarri sendoa direla”, adierazi du Isabel Cadaval Merkataritza arloko zinegotziak.
Basauriko erakusleiho onenaren sarian ere hiru sari banatuko dituzte, eta 450, 400 eta 350 euro banatuko dituzte.
Gainera, Basauri Merkatari Elkartearen lankidetzarekin erakusleiho onenaren saria irabaziko duen saltokian bideo bat grabatuko dute, eta herri zozketan parte hartu duten herritarren artean zozketa antolatu dute.
Jose Feijoo Basauri Merkatari Elkarteko presidenteak esan du “pribilegioa” dela Bizkaidendaken Gala Basaurin antolatzea: “Eguneroko ahaleginaren aitorpena da”.
☉ Basauri
Bridgestoneko langileek soldatan % 25,3ra arteko igoera izango dute, Basaurin eta Usansolon
2027ra arteko akordioa da: oinarrizko urteko soldata 45.000 eurotik 48.736 eurora igo daiteke. Gainera, kontziliazioan ere aurrerapenak adostu dituzte

Basauriko eta Usansoloko Bridgestoneko langileek % 25,3ra arteko soldata igoera izango dute. Horrela zehaztu dute enpresako zuzendaritzak eta BUB, UGT eta CCOO sindikatuek sinatutako akordioaren ondoren.
Akordioak Estatuko 2.409 langileri eragingo die, horietatik 700 Basaurin eta 30 Usansolon.
Zehazki, hau da adostu dutena: 45.000 euroko urteko oinarrizko soldata 48.736 eurora arte igo daiteke 2027an, eta guztira 9.831 euroko igoera izango dute sei urtean, 2021etik aurrera.
Gainera, hitzarmen berriari esker 2025ean izandako soldata-atzerapenak ordainduko dizkiete langileei 2026ko lehen hiruhilekoan.
Lanaren antolaketari dagokionez, hitzarmenak aparteko orduen borondatezkotasuna indartzen du, makinak gelditzeko eta abiatzeko denborak blindatzen ditu, eta errendimendu txikiagatiko soldata-kenkariaren aukera kentzen du.
Era berean, kontziliazioan eta eskubide sozialetan aurrerapenak onartu dituzte, ospitaleratzeagatiko edo gaixotasun larriagatiko baimenak eta LGTBI berdintasun-neurri espezifikoak barne.
Akordio berria duela bi urte adostutako hitzarmen kolektiboan oinarritzen da, eta sindikatuen arabera, langileentzako egonkortasun-esparru bat ezartzen du berregituraketek markatutako urte baten ondoren, eta soldatak berreskuratzeko etapa berri bat irekitzen du.
SITB sindikatuak ez du hitzarmena sinatu, euren esanetan bere proposamenak ez dituztelako txertatu.





























